Depeche Mode Television Archives Forum

Author Topic: 2014: Other News  (Read 5360 times)

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
Re: 2014: Other News
« Reply #15 on: 31 October 2014 - 22:25:30 »
2014-10-27 - stfdocs (US) - Q&A with DA Pennebaker & Chris Hegedus on their film DEPECHE MODE 101 screening at STFdocs Fall 2014

[STFDocs had presented a screening of 101 at the IFC center in NYC on October 21st 2014, followed by a Q&A with D.A. Pennebaker, Chris Hegedus, Oliver Chesler, Jay Serken, and Chris Hardwick.]

https://www.youtube.com/watch?v=hyNe1kzpLf4

Check out the Stranger than Fiction series at: http://www.stfdocs.com
Filmmakers D A Pennebaker and Chris Hegedus (plus film subjects Jay Serken, Chris Hardwick and Oliver Chesler) discuss their film DEPECHE MODE 101, which screened during the STF 2014 Fall season. With Thom Powers.
Video created by Steff Sanchez for STFdocs.

2014-10-27 - DMTour.de (Germany) - Interview with Anne Haffman

http://www.dmtour.de/interview-anne-haffmans.htm

Depeche Mode - Behind the Scenes

Interview Nr. 2
Mit Anne Haffmans, Labelmanagerin von Mute Germany - und darüber hinaus: geschätztes Bindeglied zwischen Depeche Mode, Mute Records und den deutschen Fans.

DM-Tour:
Hallo Anne, freut mich sehr, dass Du mir ein paar Fragen zum Thema "Depeche Mode & Berlin" beantworten möchtest. Wann und zu welchen Anlass hast Du die Band denn zum ersten Mal in Berlin getroffen? War das noch vor dem Mauerfall?

Anne Haffmans:
Hallo Christian! Das war acht Jahre nach dem Mauerfall, Ende Juli 1997, als ich das erste Mal mit Depeche Mode in Berlin war. Ich habe damals in Stuttgart gearbeitet und die Band in Berlin getroffen, da ich die Goldverleihung für das Album „Ultra“ mit dem Fernsehsender RTL organisiert habe, der zu dieser Zeit unser TV-Partner war. Am nächsten Tag waren wir dann alle auf demselben Flug nach London, weil die Band nach England zurückflog und Mute eine Veranstaltung mit KLF im Londoner Barbican Centre hatte. Problem war: in der Nacht zuvor war Lady Diana tödlich verunglückt und die Veranstaltung ging in der allgemeinen Massentrauer in England komplett unter. Aber das war mein erstes Mal mit DM in
Berlin – in dem alten Hotel neben dem Dom, wo die Band auch schon zu ihrem legendären Konzert in
der Ost-Berliner Werner-Seelenbinder-Halle abgestiegen war.

DM-Tour:
Du lebst mittlerweile seit vielen Jahren in der Hauptstadt. Was ist das Besondere an der hiesigen DM-Fankultur?

Anne Haffmans:
Die scheint noch krasser zu sein als anderswo. Ich habe jedoch zu wenig Berührung damit, um das wirklich einschätzen zu können. Aber selbst die Sprechstundenhilfe meiner Ärztin und die Köchin der Kita meiner Tochter sprechen mich auf die Band an, weil sie meinen Namen kennen und wissen, dass ich mit Depeche Mode gearbeitet habe.

DM-Tour:
Hattest Du schon einmal das Vergnügen, Depeche Mode – so ganz im Sinne einer „Einheimischen“ – durch Berlin zu führen?

Anne Haffmans:
Wir haben mal für einen Echo-Auftritt in den Hansa-Studios geprobt – da hat MIR die Band eine kleine Einführung in Berlin zur Vorwendezeit gegeben. Ansonsten habe ich jeweils nur die Gattinnen oder Freundinnen durch Berlin geführt, weil die Bandmitglieder anderweitig beschäftigt waren.

DM-Tour:
Wie schätzt Du – am Beispiel von Berlin – das historische Interesse der Bandmitglieder ein?

Anne Haffmans:
Gegen null tendierend – mit Ausnahme von Fletch, der offenbar in der Schule im Fach Geschichte aufgepasst hat.

DM-Tour:
Als Bindeglied zwischen Mute Records und den DM-Fans genießt Du mittlerweile Kultstatus. Welche Erwartungen sind mit dieser Rolle verbunden?

Anne Haffmans:
Ich sehe mich nicht in dieser Rolle, aber generell erwarten viele Fans, dass ich auch Fan wäre und alles über Depeche Mode weiß, was nicht stimmt. Insofern erwarten die meisten Fans zu viel von mir. Als Bindeglied zwischen Mute und der Band bin ich auch nicht allein, sondern da gibt es vor allem Daniel Miller und meine englischen Kollegen, wobei die Band in UK natürlich einen ganz anderen Status hat. Insofern bin ich als Mute-Mitarbeiter irgendwie auch Depeche-Mode-Experte.

DM-Tour:
Gab es während der Zusammenarbeit mit Depeche Mode häufig persönlichen Kontakt zu den Bandmitgliedern oder liefen die meisten Angelegenheiten über das Management? Wer ist heute Dein Hauptansprechpartner?

Anne Haffmans:
Persönlichen Kontakt zur Band gibt und gab es nur, nachdem ich die entsprechenden Gelegenheiten, wie Promo-Touren, Konzerte oder Pressekonferenzen mit dem Management koordiniert hatte. Zu allen drei jetzigen Mitgliedern habe ich keine persönlichen Beziehungen, die über eine der Gelegenheiten hinausgehen, wohingegen ich mit Alan Wilder sehr gut befreundet bin und ihn und seine Familie auch regelmäßig besuche oder von ihnen besucht werde.

DM-Tour:
Gehst Du hin und wieder als "gewöhnlicher" Gast zu Depeche-Mode-Konzerten? Und welches Berlin-Konzert ist Dir am meisten in Erinnerung?

Anne Haffmans:
Ja, aber früher nur im Ausland, wo ich dann nicht arbeiten musste. Mittlerweile, da ich ja offiziell nicht am neuen Album mitarbeite, auch in Deutschland. Von den DM-Konzerten in Berlin sind mir am meisten die Auftritte in der Waldbühne in Erinnerung geblieben.

DM-Tour:
Wenn Du die Setlist von Depeche Mode mitbestimmen dürftest – welche drei Songs würdest Du Dir spontan von Martin wünschen?

Anne Haffmans:
Ich würde mir wohl Songs von den beiden Couterfeit-Alben wünschen.

DM-Tour:
Was war Dein verrücktestes Erlebnis mit Depeche Mode in Berlin?

Anne Haffmans:
Die Pressekonferenz zur "Tour of the Universe" im Olympiastadion, als die Band meine damals vier Monate alt Tochter gebabysittet hat, während ich mich um 1.000 Fans gekümmert habe, die ich zu der PK eingeladen hatte. Problem dabei war: die Liste der Fans war nur unvollständig ausgedruckt und am Einlass herrschte Chaos. Lustig war auch, als der Besitzer eines Nobelrestaurants, von dem ich den ganzen Abend dachte, er sei der Kellner, mich beim Bezahlen der Rechnung fragte, ob es OK wäre, wenn er die Band um ein Autogramm und Foto bitten könnte.

DM-Tour:
Gibt es Orte, die die Band bei Aufenthalten in der Stadt immer wieder gern besucht? Und existieren noch viele persönliche Bindungen aus der Zeit in den Achtzigern?

Anne Haffmans:
Immer wieder gerne besucht Martin Gore den analogen Synth-Laden SchneidersBuero. Persönliche Bindungen zu den achtziger Jahren stiften zum Beispiel Gudrun Gut und Thomas Fehlmann.

DM-Tour:
Spricht Martin Gore eigentlich gern Deutsch oder holt er dieses nur zu besonderen Anlässen heraus? Wie verhält es sich mit den Deutschkenntnissen der übrigen Bandmitglieder?

Anne Haffmans:
Martin sprach immer gern Deutsch, wenn er sich mit Daniel Miller – der übrigens auch sehr gut Deutsch spricht – über Fußball unterhalten hat. Und wenn er betrunken war, was ja seit über sechs Jahren nicht mehr der Fall ist. Die anderen Bandmitglieder sprechen keine Fremdsprachen.

DM-Tour:
Wenn Du mit Dave Gahan fachsimpeln würdest – über welche Themen wäre das?

Anne Haffmans:
Über gesunde Ernährung und Kindererziehung.

DM-Tour:
Im Rahmen der Berliner DM-Stadtrundfahrt zelebrieren Fans offen ihre Hochachtung für die Band. Haben sich Depeche Mode mit ihrer Rolle als "Halbgötter in Schwarz" abgefunden?

Anne Haffmans:
Ich glaube, die Band wird sich damit nie abfinden. Es befremdet sie noch immer, da sie sich als ganz normale Individuen verstehen, denen diese Rolle – in der Bandkonstellation als Depeche Mode – von den Fans zugeschrieben wird.

DM-Tour:
Abschließend noch ein Blick in die Zukunft: Gibt es Veränderungen, die Depeche Mode guttun würden? Und wo siehst Du die Band in fünf Jahren?

Anne Haffmans:
Puh, schwere Frage. Ich würde mir wünschen, dass DM auf Tour das Schlagzeug loswerden würden. Das braucht kein Mensch – obwohl mir der liebe Christian Eigner sehr fehlen würde. Aber es ist nicht an mir, zu sagen, welche Veränderungen der Band gut täten. Meiner Meinung nach funktionieren Depeche Mode unter anderem deshalb so gut, weil es wenig Veränderungen gibt.

DM-Tour:
Vielen Dank für Deine Zeit - und das tolle Interview!

Anne Haffmans:
Sehr gerne.
2017-06-30: Photobucket has disabled external image hosting, all scans will have to be re-uploaded on another site.

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #16 on: 04 December 2014 - 04:45:56 »
2014-12-03 - The Daily Mirror (UK) - You'll never guess which pop band has the most sophisticated song lyrics of all time

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/youll-never-guess-pop-band-4743599

You'll never guess which pop band has the most sophisticated song lyrics of all time

By Martin Bagot, Patrick Scott

The Mirror’s data unit analysed various song lyrics and calculated how many years would have to be spent in education in order to understand them

Depeche Mode have the most sophisticated lyrics out of any of the UK’s best selling bands.

The 80s electronic band came top after the Mirror’s data unit analysed their lyrics and calculated how many years fans would need to spend in education to understand them.

The average Depeche Mode song required 10.3 years in education - the equivalent to a 15-year-old.

This was the higher than legendary UK music acts such as The Beatles, David Bowie and Queen.

One of Depeche Mode’s most sophisticated songs was Macro, the opening lines to which are: “Overflowing senses, heightened awareness, I hear my blood flow, I feel its caress.

“Whispering cosmos talking right to me, unlimited, endless, God breathing through me.”

Elton John came in second place followed by Dire Straits, Pet Shop Boys and David Bowie. Robbie Williams was a surprise inclusion at seventh.

The analysis compared the lyrics to over 6,000 different songs by UK acts.

Each song was scored on the readability of its lyrics using the Coleman Liau Index and the SMOG index, two algorithms used to determine the difficulty of school texts.

An average was taken of each song’s score in both of these tests to fix on its final score before each artist was given an average score based on all of their lyrics.
The least complex lyrics out of all 6,093 songs was for ABC (Freeform) by the Eurythmics, which is just the 26 letters of the alphabet spoken one after the other.

The 10 bands with the most sophisticated lyrics were:
Band // Years of Education Required to Understand Average Song // Letters Per Word
Depeche Mode // 10.3 // 3.8
Elton John // 9.3 // 3.7
Dire Straits // 9.2 // 3.7
Pet Shop Boys // 9.1 // 3.7
David Bowie // 8.7 // 3.7
Rod Stewart // 8.7 // 3.7
Robbie Williams // 8.6 // 3.6
Ub40 // 8.5 // 3.7
Queen // 8.5 // 3.7
Def Leppard // 8.5 // 3.6

The 10 bands with the least sophisticated lyrics were:
Band // Average Readability Score // Letters Per Word
Led Zeppelin // 4.4 // 3.5
The Who // 5.3 // 3.8
Smiths // 5.5 // 3.6
Beatles // 5.7 // 3.5
Jethro Tull // 6.1 // 4
Joy Division // 6.5 // 3.9
Fleetwood Mac // 6.5 // 3.6
The XX // 6.7 // 3.5
Paul McCartney (solo) // 6.7 // 3.6
Coldplay // 6.9 // 3.6

The ten songs with the longest words on average were:

Band // Song // Letters Per Word
U2 // Ito Okashi // 6.8
Oasis // Manuk Dadali // 6.1
Coldplay // Chinese Sleep Chant // 5.9
Robbie Williams // Minnie The Moocher // 5.9
Depeche Mode // Macro // 5.6
Genesis // The Dance Of The Giant Hogweed // 5.5
David Bowie // Band Intro // 5.4
David Bowie // Law // 5.3
Spice Girls // My Strongest Suit // 5.3
Eurythmics // Jennifer // 5.2
2017-06-30: Photobucket has disabled external image hosting, all scans will have to be re-uploaded on another site.

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #17 on: 31 December 2014 - 03:19:12 »
2014-12-17 - Synthetics (Germany) - Depeche Mode: The Synthetics Years 6

[Thanks to Anne for once again scanning this magazine for this forum!]

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #18 on: 06 January 2015 - 06:12:44 »
2014-12-28 - Sitges Infoguia (Spain) - ENTREVISTA ANDY FLETCHER

http://issuu.com/infoguiasitges/docs/facebook_anual_magazine_2014_180_pa

http://sitgesinfoguia.com/sitges-anual-magazine-entrevista-andy-fletcher-depeche-mode/
http://sitgesinfoguia.com/en/sitges-anual-magazine-entrevista-andy-fletcher-depeche-mode/

Sitges ANNUAL MAGAZINE: ENTREVISTA ANDY FLETCHER, DEPECHE MODE

There are few times in life, where you feel you are in the presence of someone special, its activity has contributed and influenced the lives of many people around the world. Andy Fletcher is one of them and his band "Depeche Mode", It has been and remains, one of the most beloved and influential groups of all time.

We are privileged to be here with him in Sitges, in their favorite location, Trocadero.

Infoguía: “Andrew, primarily wanted to thank you for the opportunity you're giving us interview you. We know you have a house in Sitges and spend long periods of time here, when you're not busy with the band. Dinos: How did Sitges and why you chose it as a second home among all the cities of the Mediterranean?

ANDY: "Okay, in the eighties when we did a concert in Barcelona and the day after we had party, We came to Sitges to take a couple of drinks ...... then there was no highway and drove down the road curves and lousy memories that put us on the way back! That is to, Sitges had been in a few times. At that time the children were young and wanted somewhere for the summer or for the whole year or if I had a break if we were on tour and stuff. We also have a friend, Gary Lineker, a soccer player, who told us this wonderful site and loved to spend time here when I was training for the FC. Barcelona. So for various reasons now we 12 years here and we love our family and friends.

Infoguía: What makes it special for you Sitges?

ANDY: "Many reasons. First of all for me is very important to be near the airport which is a big plus and it is easy to come and go when I'm busy with the band or other businesses. You Also, alive at the end of the ride (Passeig de la Ribera) in a quiet and when you walk through there on a Sunday evening along the beautiful beach you have the feeling of being in a small cosmopolitan place where you can see two men holding hands, families, children playing and pretty girls ".

Infoguía; "Let's talk Depeche Mode. 34 years ....

ANDY “Oh no, Please do not remind me!" (Laughter)

Infoguía: "... With more than 115 million copies sold, 13 albums, more direct, countless compilations and still active. During all these years, How could you take all this pressure and success? What keeps you together?

ANDY: "Okay, as you can see, one of the successes of Depeche Mode is that all maintain a private life and this has been important for us to stay together for all these years. Looking back since we started, I feel like someone who has lived his dreams; Imagine when you're young and you have a passion that is your hobby and suddenly becomes very large and you feel good because that dream came true.

Infoguía Looking back Is there anything you exchange? Any regrets?

ANDY: "Yup, some of our first videos! (Laughter)... If unfortunately when we started, made some very embarrassing! Do Not, seriously, Looking back nothing that would change my life ... .¡Soy very happy with everything I've done! Sometimes when passing bad times and survive, stronger sales and learn something. Looking back, think right now as necessary to advance and grow. "

Infoguía: "Rumor has it that in 1984 you produced a solo album. Is it true? Can you say something about it?"

ANDY: "Yup, was when we were recording in Berlin, for fun we made an album called "Toast Hawaii" and all his cover of me singing rock'n'roll, Dave on drums, Alan on piano and Martin on guitar. There are only two copies of it in the world: I have over and, Unfortunately, my best friend Martin has the other! I have to be good with it because sometimes threatens me with it becoming internet!! (Laughter).

Infoguía: "Also you're a good DJ and you enjoy doing when you're not on tour. Three years ago opened Space Ibiza…"

ANDY: "Yup, That was one of the highlights of my career as a DJ. It's something I like and the truth is that I DJ worldwide .... I have been in China, Australia…. I enjoy it because it's different from being on tour with Depeche Mode which is great "machine" in motion; when I DJ Sites, have more time to visit the cities and is easier to handle as an activity.

Infoguía: “Andrew, after so many years with all the success and recognition as one of the most important bands of all time, What keeps you motivated yet? How long continue Depeche Mode? As much as the Rolling Stone?

ANDY: "Look, I can tell you I do not want to be on stage when you have the 65, but the music is a bit like a drug. When you experience the stage and know you're made for it, you want to do it again and again and it's hard to say no. It's a great feeling and as you have said is what we have done in recent 34 years old, making music and playing music and we still love doing.

Infoguía: That's fantastic! Please tell us something about the future plans and projects.

ANDY: "Well as you know we finished the tour a few months ago and we are now taking us some time, which means you'll spend long periods here in Sitges and that's good! Probably we will meet next year to think about a new album and tour planning our next year ".

Infoguía: "Great news for all fans of Depeche Mode!!
Okay, Andrew thank you very much! It has been a pleasure!"

ANDY: "And, It has been well. I enjoyed!"