Depeche Mode Television Archives Forum

Author Topic: 2017: Spirit and Global Spirit Tour  (Read 48006 times)

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
Re: 2017: Spirit and Global Spirit Tour
« Reply #705 on: 04 September 2017 - 22:00:31 »
2017-09-01 - Intro (Germany) - »Warum Sollte Ich Mich Raushalten?«

[An excerpt of this interview was published in the May issue of Intro, released on 2017-04-24, and the bottom of the excerpt said "To read the entire interview, go to Intro.de", but the interview was not put on the site until 2017-09-01, after I asked them about it.]

http://www.intro.de/popmusik/martin-l-gore-von-depeche-mode-im-gesprach

»WARUM SOLLTE ICH MICH RAUSHALTEN?«
MARTIN L. GORE VON DEPECHE MODE IM GESPRÄCH
Autor: Daniel Koch

Eine kurze Audienz bei Martin L. Gore, der trotz seines düsteren Songwritings ein sehr charismatischer und gut gelaunter Gesprächspartner ist. Nach einem Gemüse-Smoothie, den er angeblich vor jedem Interview trinkt, geht es um Politik, Revolution, Trump und das erste gesungene »F-Word« in der Bandgeschichte.

Die Themen auf Spirit sind eher düster geraten. Schon im Opener »Going Backwards« singt Dave, dass sich die Menschheit wieder auf die Steinzeit zu bewegt, später heißt es sehr direkt, in weiten Teilen der Welt sei gerade der »Scum«, der Abschaum, am Ruder. Das setzt natürlich auch den Tonfall für eure Interviews: Hast du es schon bereut, diese pessimistische Sichtweise in deinen Songs verarbeitet zu haben?
(lacht) Ja, der Gedanke kam mir heute schon mal. Manche Gespräche fühlen sich ein wenig an, als wäre ich Gast bei der BBC Newsnight.

Was genau hat dich oder euch als Band beschäftigt, als ihr die Arbeit begonnen habt?
Mein Schreibprozess beginnt weit vor unserem ersten Bandtreffen, wenn wir uns entscheiden, ein neues Album aufzunehmen. In diesem Fall war das in der zweiten Jahreshälfte von 2015. Irgendwie hatte ich das Gefühl, als hätte die Menschheit einen völlig falschen Weg eingeschlagen. Egal, wo ich hinschaute – Politik, Klimaschutz – überall die reinste Sauerei. Auch, wenn damals wohl keiner Trumps Wahlsieg vorhersehen konnte oder wollte, musst du wissen, dass eine Wahl in Amerika viel langsamer vonstatten geht als in Europa. Erst kommt der Nominierungsprozess der Kandidaten jeder Partei und dann der Wahlkampf, der sich über Ewigkeiten hinzieht. Als ich mit dem Schreiben anfing, kam der Trump-Zug so langsam ins Rollen, aber noch viel schockierender fand ich eigentlich, was in Syrien passierte. Jeden Tag sah man diese schrecklichen Bilder aus den Kriegsgebieten und von den Refugees, die im Mittelmeer und auf der Balkanroute um ihr Überleben kämpften – was ja eine direkte Konsequenz der Syrien-Krise ist. Der komplette Nahe Osten scheint gerade zu erodieren. All das sorgte dafür, dass sich mein Blick auf die Welt zusehends verdüsterte, weil ich mich fragte: Wo soll das hinführen?

Depeche Mode sind nun allerdings eine Band, die weltweit ein sehr großes Publikum anspricht. Man könnte böserweise sagen, ihr seid schon eine Konsensband. Da sind politische Positionierungen ein Wagnis. Habt ihr die Risiken und Nebenwirkungen als Band diskutiert?
Natürlich. Es ist ein Risiko, wenn du als Band einen Kommentar zur Weltlage geben willst. Das kann fürchterlich in die Hose gehen. Oder du kriegst die volle Breitseite in der Presse ab, weil man es dir nicht abkauft. Aber wir sind Teil dieser Welt, wir haben nur diese eine, und wir leben nicht in einer Blase, wo uns das alles nicht berührt. Deshalb fühlt es sich richtig an, zu thematisieren, was uns umtreibt. Diese Dinge gehen alle was an. Trump ist gewählt – und sollte er auf die Idee kommen, einen Atomkrieg mit Nordkorea anzuzetteln, kannst du nicht sagen: Stört mich nicht. Gleiches gilt für den Klimaschutz: Trump kürzt die Förderungen für die EPA und unterstellt sie einem Typen, der nicht an den Klimawandel glaubt – auch das geht uns alle an. Warum sollte ich mich also raushalten?

In den letzten Jahren gab es meiner Meinung nach einen Boom in Sachen dystopischer Science-Fiction in der Popkultur – hatte das vielleicht auch Einfluss auf dein Songwriting?
Ich war nie Fan von Sci-Fi. Bei mir ist es eher so, dass ich mehr Dokumentationen schaue, als mir gut tut. Du brauchst kein »Hunger Games«, um auf dystopische Gedanken zu kommen – es gibt genügend sehr gute und sehr erschreckende Dokumentarfilme über die Themen, die mich nervös machen. Das wirkt bei mir besser als Endzeitliteratur.

Der schönste Fun-Fact des Albums ist, dass ihr zum ersten mal das F-Word singt. In »Fail« heißt es: » Our souls are corrupt / Our minds are messed up / Our consciences bankrupt / Oh, we’re fucked«. Ist das bewusst passiert? Habt ihr auf diesen einschneidenden Moment angestoßen?
Uns war natürlich bewusst, dass wir das noch nie gemacht haben und es deshalb eine besondere Wirkung hat. Da hätte ich noch einen weiteren Fun-Fact, auch wenn er vom Album wegführt: Meine Frau hat als Weihnachtsgeschenk die Arbeit einer jungen australischen Künstlerin bekommen. Es ist noch nicht ganz fertig, aber die Grundidee ist es, die Worte »We are fucked« in Zeichensprache abzubilden. Diese Künstlerin hat dafür hunderte Hände gecastet, die alle ihre eigene Geschichte zu erzählen haben. Sie hat sie dann Hand für Hand sehr detailliert gemalt – ich überlege sie zu fragen, ob wir das als Shirt-Motiv verwenden können. 

Was mir bei euren Konzerten immer noch imponiert ist, wie verrückt viele Fans nach all den Jahren noch immer sind, wenn ihr die Bühne betretet. Machst du dir da oben auf der Bühne noch Gedanken über so was, wenn du siehst, wie die erste Reihe ausrastet, wenn ihr das Konzert eröffnet?
Mir wird dabei immer wieder bewusst, wie aufregend es ist, dass wir so vielen Menschen so viel bedeuten. Es fühlt sich an, als wäre es für sie weit mehr als bloß die Musik. Fast wie bei einem Kult – nur auf gute Weise. Ich meine, wir animieren sie ja nicht, Opfer zu bringen oder so. Deshalb fühlt sich diese verrückte Hingabe großartig an. Ich denke, das macht diese Shows so besonders. Da ist so viel Liebe im Publikum, auch untereinander, unsere Rolle ist da nur ein Teil von.

Ich las kürzlich einen interessanten Artikel im deutschen Feuilleton von einem Autor, der zu DDR-Zeiten erwachsen wurde, und erklärt hat, warum Depeche Mode für ihn und viele Altersgenossinnen und –genossen so wichtig waren. Dabei fiel mir wieder auf, dass ihr im ehemaligen Osten und auch in vielen Teilen Osteuropas sehr viele und sehr treue Fans habt. Wie erklärt ihr euch dieses Phänomen?
Keine Ahnung. Vielleicht hat gerade unsere Musik diese Menschen auf besondere Weise berührt. Oder – um einen konkreten Grund zu nennen – vielleicht liegt es schlicht daran, dass wir eine der wenigen großen Bands waren, die in den Achtzigern in der DDR und Osteuropa gespielt haben. In Ostdeutschland waren wir glaube ich 1985 zum ersten Mal, danach ging es oft in die Richtung und wir entdeckten Warschau, Budapest, Prag. Das war ungewöhnlich zu der Zeit. Diese Shows waren auch immer Verlustgeschäfte, deshalb weiß ich gar nicht mehr, warum wir das immer wieder gemacht haben. Im Rückblick waren das natürlich genau deshalb faszinierende Entscheidungen.
2017-06-30: Photobucket has disabled external image hosting, all scans will have to be re-uploaded on another site.

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #706 on: 06 September 2017 - 23:18:21 »
2017-09-05 - TVA (Canada) - News

http://www.tvanouvelles.ca/2017/09/05/depeche-mode-chauffe-les-esprits

Depeche Mode chauffe les esprits
Caroline Vigeant | Agence QMI

Décidément, la foi des adeptes de Depeche Mode est inébranlable. Malgré un lent décollage, le groupe britannique a néanmoins su chauffer les esprits au Centre Bell mardi.

D’ailleurs, la troupe électro-rock, qui cumule 37 ans d’expérience, a augmenté son nombre d’ouailles dans la métropole. Alors que son dernier passage en 2013 avait attiré près de 12 400 personnes, on en a dénombré presque 15 700 cette fois-ci.

«Spirit», le titre de son sombre 14e album studio sorti en mars, se veut autant un appel à l’esprit frondeur qu’un éveil à la spiritualité. Honnêtement, il fallait y adhérer pour s’être déplacé. Non seulement parce que cinq de ses pièces étaient inscrites au programme, mais surtout parce que celui-ci, au final, en a été teinté de bord en bord. Le ton a d’ailleurs été donné avant même la levée de rideau, tandis que la pièce «Revolution» des Beatles jouait en trame de fond.

Tomber la veste
Ce n’est pas l’énergie qui manquait à Dave Gahan, 55 ans, le meneur du trio qui comprend également le compositeur principal et guitariste Martin Gore et le claviériste Andy Fletcher, épaulés ici par Christian Eigner à la batterie. Surplombant d’abord ses comparses, le chanteur les a rejoints sur «Going Backwards», se trémoussant de long en large sur la scène, s’attrapant l’entrejambe à l’occasion. Au bout de ce premier titre, sa veste était déjà tombée au sol. Ont suivi «So Much Love» et «Barrel of A Gun», cette dernière au son malheureusement trop bancal.

«A Pain That I’m Used To» a donné lieu à des tapements de mains. Mais pour faire converger les forces, on se serait attendu dès le départ à une chanson fédératrice de la trempe de «World in My Eyes» de l’album «Violator» (1990). Grâce à celle-ci, qui s’est laissé désirer - septième en liste -, l’assistance a été prise d’un premier véritable élan.

Enfin l’état de grâce
À son tour sous les projecteurs pour deux chansons comme à son habitude, Martin Gore a invité la foule à se recueillir sur une version piano-voix de l’incontournable «A Question of Lust» - véritable moment chorale - avant d’enchaîner avec «Home».

L’atmosphère, pas encore assez haute en altitude, est aussitôt retombée avec le retour en piste de deux pièces dernier opus. Les classiques «Just Can’t Get Enough», «People Are People» et «Policy Of Truth» auraient-ils trop détonné du lot pour pouvoir y trouver une place? N’empêche qu’on aurait aimé les entendre.

C’est réellement quand le tube du début des années 1980 «Everything Counts» a fait irruption que ceux ayant payé leur billet à prix fort ont cessé d’espérer cet instant de grâce qu’allaient immanquablement leur procurer «Enjoy the Silence» et «Never Let Me Down Again». Au rappel, nul doute que «Personal Jesus», offerte après «Heroes» du regretté David Bowie dont l’influence est indéniable sur Depeche Mode, conforterait les fidèles dans leur foi.
2017-06-30: Photobucket has disabled external image hosting, all scans will have to be re-uploaded on another site.

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #707 on: 08 September 2017 - 00:20:22 »
2017-09-07 - Erol Alkan on social media:

https://www.instagram.com/p/BYu6i_4BH_V/?taken-by=erolalkan
https://twitter.com/erolalkan/status/905710045710745600
https://www.facebook.com/erolalkan/posts/10155910844144928

I've reworked the next Depeche Mode single 'Cover Me', it's out October 6th on 12" vinyl alongside other remixes by Warpaint and Ellen Allien. I've made two separate versions, 'Whiteout' and 'Blackout'. Looking forward to sharing it with you soon.

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #708 on: 08 September 2017 - 00:22:30 »

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #709 on: 12 September 2017 - 22:50:20 »
2017-09-11 - MidFlorida Amphitheatre on Twitter:

https://twitter.com/LIVETAMPA/status/907441145176842240

Due to hurricane Irma, we need to assess damage & speak w/ local authorities- will annce tomorrow updating status of Depeche Mode. Thank you

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #710 on: 12 September 2017 - 22:51:04 »
2017-09-12 - Depeche Mode - Tampa Show Cancellation

http://depechemode.com/article/tampa-show-cancellation

TAMPA SHOW CANCELLATION
September 13 Tampa show cancelled due to Hurricane Irma impact
We're disappointed to announce that due to the impact of Hurricane Irma on Tampa, we have been forced to cancel the September 13 show at the MidFlorida Credit Union Amphitheater. With our partners at Live Nation, we have looked at all options available to avoid cancelling the show, including moving the show to an alternate venue, but at this time we cannot guarantee a venue that will be ready and adequately staffed for a safe and successful show, so we have no choice but to cancel. We apologize to all fans who were planning on attending the Tampa show and we send our thoughts for a quick recovery to the people of Tampa and all of Florida.
Our hope is that we will be able to maintain our show Miami on Friday, and we will make another announcement later this week as the cleanup and recovery continues in Miami and the feasibility of the show is better known.
If you are holding tickets for the cancelled Tampa show, refunds are available at the point of purchase.

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #711 on: 13 September 2017 - 04:47:11 »
2017-09-12 - Depeche Mode - Cover Me sneak peak

https://www.facebook.com/depechemode/videos/10156714907525329
https://www.instagram.com/p/BY9O20-lJ1p/?taken-by=depechemode
https://twitter.com/depechemode/status/907722284592455680

"BREAKING NEWS. DM's letting me give you a sneak peek of what's coming tomorrow. Tune in for a special video release & a look behind-the-scenes!"

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #712 on: 13 September 2017 - 20:32:40 »
2017-09-13 - Depeche Mode - Cover Me Video Premiere

https://www.youtube.com/watch?v=H8t5M9_Tvzk

http://depechemode.com/article/cover-me-video-out-now

"COVER ME" VIDEO OUT NOW!
Remixes to be released physically and digitally on October 6th
Depeche Mode today released the video for "Cover Me", the next focus track from their latest studio album 'Spirit'. Directed by longtime creative collaborator, Dutch photographer and filmmaker Anton Corbijn, "Cover Me" features a pensive Dave Gahan, dressed in astronaut attire, restlessly wandering through an empty Los Angeles and visibly longing for his past life as an astronaut in space. Shot in black and white with heavily contrasted light and shadow, the video is as moody as the song itself.
In addition to the new video, Depeche Mode is offering expansive "Cover Me" remix packages for fans. Three separate formats of remixes will be available simultaneously on October 6th; digital version, cd version and vinyl version. The physical pre-order for the remixes is live now and can be accessed here: http://smarturl.it/CoverMeRMX

Digital Product:
Cover Me (Radio Edit)   
Cover Me (Warpaint Steez Remix)   
Cover Me (Josh T. Pearson Choose Hellth Remix)   
Cover Me (Ellen Allien U.F.O. RMX)   
Cover Me (Nicole Moudaber Remix)   
Cover Me (Ben Pearce Remix)   
Cover Me (Texas Gentlemen Remix)   
Cover Me (Erol Alkan White Light Rework)   
Cover Me (I Hate Models Cold Lights Remix)   
So Much Love (Kalli Remix)   

CD Product:
Cover Me (Radio Edit)                     
Cover Me (Erol Alkan Black Out Rework)                 
Cover Me (Ben Pearce Remix)

Vinyl Product:
DISC 1 - Side A
Cover Me (I Hate Models Cold Lights Remix)             
DISC 1 - Side B
Cover Me (Nicole Moudaber Remix)
DISC 2 - Side A
(Erol Alkan White Light Rework)
DISC 2 -Side B

https://www.facebook.com/depechemode/posts/10156716223055329
https://www.facebook.com/depechemode/posts/10156716231130329

I always feel a bit of excitement going into a video shoot, when you get to see a director bring to life the concept that they've pitched the band in writing. It's a bit different with Anton as the band have worked with him for years -- there’s a higher level of trust and a willingness to go along with ideas that may seem crazy, like “a lonely astronaut, walking around an urban area in his astronaut clothes”.
The “Cover Me” shoot started early morning with Dave out on Venice Beach in Los Angeles, walking through Venice's back alleys and on the sand, in full astronaut attire. It was an out-there concept, but even on the preview monitors you could tell that it worked incredibly well and the video was going to be something special.
When you watch the video, at the very beginning you'll see Dave waiting to cross the street, his astronaut helmet in his hand. Between takes while Dave was standing there, a guy (a bit older, no shirt, typical old-school Venice-type guy) walking his dog came up and stood alongside Dave, waiting to cross the street the other direction. He (and his dog) paid no attention to the rock star standing on the street corner in a full space suit, or the 20-person strong film crew surrounding him -– he just waited for the light to change and kept on walking. Apparently a spaceman was just a normal morning sight in Venice. Unfortunately, the cameras weren’t rolling and we only have this as a memory, but it’s all about being a part of moments like this where the line between normal and abnormal get completely blurred.
From Venice Beach we all drove an hour or so across LA to the second location – Anton, the film crew, Jonathan, Dave and I, along with all of the dressing room and office trailers, equipment trucks, etc. The second location was an old industrial warehouse just south of Downtown LA, right under where all the airplanes turn around before heading back to the coast to land at LAX. Another surreal location, made only more surreal by the large (I’d guess 20-foot diameter) model of the earth that had been trucked in for the shots of the space capsule in orbit. Very little CGI work on this video...
Funny to see Dave inside a model space capsule and then harnessed and filmed in front of a green screen to capture the “floating in space” scenes. I’ll admit that flying, even when guided by a fantastic director and a stunt coordinator, doesn’t look easy.

Posted by: Alex Pollock

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #713 on: 13 September 2017 - 23:18:27 »
2017-09-13 - Depeche Mode - Miami show

https://www.facebook.com/depechemode/posts/10156719729570329
https://twitter.com/depechemode/status/908061040864309253

After numerous conversations with our partner Live Nation and the authorities in Miami, it looks like Friday’s show at AmericanAirlines Arena WILL be possible, and we’re looking forward to playing the show as scheduled.

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #714 on: 20 September 2017 - 02:39:08 »
2017-09-19 - Depeche Mode - DEPECHE MODE ANNOUNCE SUPPORT ACTS FOR WINTER EUROPEAN GLOBAL SPIRIT TOUR SHOWS

http://depechemode.com/article/depeche-mode-announce-support-acts-for-winter-european-global-spirit-tour-shows

DEPECHE MODE ANNOUNCE SUPPORT ACTS FOR WINTER EUROPEAN GLOBAL SPIRIT TOUR SHOWS
Re-TROS, Pumarosa, EMA, and Blackline to Join Depeche Mode Throughout the Winter

Depeche Mode are excited to announce the support acts for their forthcoming winter European Global Spirit Tour dates. Support duties on the four-month run will be split between four acts: Re-TROS, Pumarosa, EMA, and Blackline.
Following an enormous summer European stadium run, Depeche Mode is currently selling out arenas and amphitheaters across North America, including a record breaking four consecutive shows at the world-famous Hollywood Bowl. After the North American tour, the band will bring the Global Spirit Tour back to Europe for two separate runs, before and after the New Year.

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #715 on: 20 September 2017 - 15:53:47 »
2017-09-19 - Green Hippo (UK) - Green Hippo Enters into the Spirit of Depeche Mode Global Tour

http://www.green-hippo.com/green-hippo-enters-into-the-spirit-of-depeche-mode-global-tour

Green Hippo Enters into the Spirit of Depeche Mode Global Tour

Depeche Mode, formed in 1980, continues to astound with its epic live performances. The Global Spirit Tour sees the band crossing the globe in support of Spirit, its 14th studio album. During the European leg alone, the boys will play to 1.5 million fans in 32 cities in 21 countries. And at each venue a pair of Hippotizer Boreal media servers will provide the technology required to manage the show’s video playback.
SRae Productions, the full-service design and production company owned by Sooner Routhier and Robert Long, takes charge of the tour lighting direction for Anton Corbijn’s production design. Commenting on the Global Spirit Tour, Sooner described some of the duties she and her team demand of the Hippotizer gear: “For Depeche Mode, the Hippotizer is a playback machine. We used the system for IMAG effects on the rear wall. We also used the colour block system in some way, shape or form. We trace the screens to give them the look of being lined in modern, 'neonesk' lines. We also were able to use each LED tile as a lighting fixture, taking a bit of pressure off the content team.”
Key to the success of this world tour’s video and lighting show is Hippotizer, Green Hippo’s award-winning proprietary software, including its ZooKeeper user interface. ZooKeeper talks to ‘The Engine’ (the core of the Hippotizer system) and the latest version enables best-ever real-time control. Sooner is a ZooKeeper fan: “We love the new layout and its workflow,” she said. Evaluating the latest version of Hippotizer V4 with previous release, Sooner added: “It’s still similar to V3, but with a bit of added flare, new functions and features. The ViewPort controls are fantastic! And we were absolutely thrilled with the technical support. It was really easy to get someone on the phone, the instant we needed help with anything at all.”
The resulting show is a triumph for the band, SRae, and Hippotizer media servers. With a set-list bulging with hits from Depeche Mode’s extensive back catalogue, as well as new favourites from its critically acclaimed new album, Depeche Mode continue to show other bands how it’s done. As critic James Hall said in his Telegraph review of the London Stadium gig: “Depeche Mode managed something you don’t often experience at such large gigs: I could not see a single member of the crowd, from the front to the back of the enormous stadium floor to the very top of the place’s towering stands, without their arms aloft.”
Cory Froke, SuperTech at Green Hippo Media Technology, commented: “SRae has really become one of the foremost driving forces in touring production design today. Sooner and Robert love to push the limits of technology with their designs, requiring every piece of the system to work in unison in order to give the show the cohesive, seamless relationship between lighting and video that they are so well known for. We, at Green Hippo couldn't be more honoured to be given the opportunity to support their designs, while also expanding the toolset. Hippotizer affords designers who are looking to push the limits.”

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #716 on: 22 September 2017 - 21:46:51 »
2017-09-22 - Depeche Mode - Heroes (Highline Sessions Version)

https://www.youtube.com/watch?v=q6yzrZfgQvI
https://www.vevo.com/watch/depeche-mode/heroes-(highline-sessions-version)/USQX91701887

Director: Timothy Saccenti http://www.timothysaccenti.com
Production: Radical Media
Executive producer: Jennifer Heath
Producer: Andrew Krasniak
DOP: Ivan Abel
Gaffer: Michael Yetter
Production Designer: Andrea Huelse
Editor Matt Posey for PS260
Additional VFX:Tachyons+

Music video by Depeche Mode performing Heroes. (C) 2017 Venusnote Ltd., under exclusive license to Columbia Records, a Division of Sony Music Entertainment

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #717 on: 23 September 2017 - 05:23:04 »
2017-09-22 - The Dinner Party Download (US) - Depeche Mode Interview (Preview)

[As Rico says, this upload is a preview, the rest will be uploaded later.]

https://www.dinnerpartydownload.org/episodes/speakeasy-16

Depeche Mode takes us back to the time when they, somehow, started a riot.

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #718 on: 23 September 2017 - 05:28:00 »
2017-09-23 - The Worst Crime (Highline Sessions) leaked:

[An MP3 version of The Worst Crime (Highline Sessions) has been leaked today (see date 2017-07-27 for more details).]

Offline Angelinda

• Assistant
  • Damaged People
« Reply #719 on: 23 September 2017 - 21:47:47 »
2017-09-25 - beyerdynamic (Germany) - I AM PRO: Depeche Mode Antony King

https://www.youtube.com/watch?v=gVJEr0TfCBQ
https://www.youtube.com/watch?v=ocINIGME9JI (teaser)

Antony King / Sound Engineer / Live Sound / Depeche Mode
beyerdynamic meets Antony King, the FOH technician behind the Global Spirit Tour, at the spectacular stadium concert of Depeche Mode in Prague.
Antony makes sure that every tone during the show in Prague is heard all over the venue. In this behind the scenes video he talks about the organization of a one-year long tour where he mixes the stage sound and puts it on the PA to stream the sound to the audience.
Before the show he measures the sound quality on and around the stage of the stadium in Prague.

http://europe.beyerdynamic.com/press/press-releases/press-detail/article/depeche-mode-uses-a-wide-range-of-beyerdynamic-products-on-its-world-tour.html

Depeche Mode uses a wide range of beyerdynamic products on its world tour

Heilbronn, July 2017: British cult band Depeche Mode launched a world tour to celebrate its latest album, “Spirit”, in Stockholm on 5 May. In the first part of the tour, the band will be performing 34 shows in front of 1.5 million fans in 21 different European countries. The musicians will then continue their tour in North and South America.
In order to ensure that the unique Depeche Mode sound comes across as it should live in the various arenas throughout the world, sound engineer Antony King is placing his trust in a whole range of beyerdynamic products. “Unlike in the studio, where we have the optimum conditions for audio work, achieving a good live sound always involves successfully overcoming the challenges posed by the respective venue. And when it comes to dealing with such unavoidable circumstances, it’s great to be able to rely on technology that is designed to overcome any obstacle,” explains Antony King.
The experienced sound engineer uses beyerdynamic’s TG 1000 digital wireless system to ensure that he can handle any radio frequency interference anywhere in the world – as well as be able to deliver the best possible sound quality. A TG 1000 handheld transmitter with TG MM1w interchangeable capsule is used to test the sound system during the preparations at each venue. Depeche Mode frontman Dave Gahan and guitarist Martin Gore both use TG 1000 handheld transmitters with hypercardioid TG V70w interchangeable capsules for their vocal performances. The band’s long-serving live sideman, Peter Gordeno, on the other hand, uses a wired version, with the dynamic TG V70 live vocal microphone.

Drum microphones from beyerdynamic
On the bass drum played by drummer Christian Eigner, Antony King uses a TG D70 (a dynamic hypercardioid microphone) and a TG D71 boundary microphone (a condenser half-cardioid microphone) to create the desired sound.
The toms are miked up with beyerdynamic TG D57, TG D58, M 201 TG, TG D50 and TG D70 microphones. The hi-hat is picked up by an MC 930 condenser microphone. Two MC 840 microphones and two M 160 double ribbon microphones serve as overheads. The robust and stable beyerdynamic GST 500 model was chosen for the microphone stands.

New antenna splitters/combiners for the world tour
The TG 1000 dual receivers are cascaded through the new beyerdynamic WA-AS6/2 antenna splitter. Four WA-ATDA directional antennas provide complete operational reliability. At FoH, sound engineer Antony King uses DT 1770 PRO headphones to fine-tune the sound, and communicates with performers by means of a dynamic TG V50 microphone.

Microphones:
Drum Microphones:

TG D50 (snare, top & bottom)
TG D35 (rack toms)
TG D70 (kick drum)
TG D71 (kick drum)
TG D58 (floor toms)
M88 TG (floor toms, bottom)
MC 930 (ride)
MC 840 (overheads)
M160 (overheads & hihats)

Vocal:
TG V70: http://europe.beyerdynamic.com/shop/tg-v70w.html
TG1000: http://europe.beyerdynamic.com/shop/tg-1000-dual-receiver.html
WA-AS6/2: http://europe.beyerdynamic.com/shop/wa-as6-2.html

Talkbacks:
TG V50 s

Measurement:
MM1w: http://europe.beyerdynamic.com/shop/tg-mm1w.html

Headphones:
DT1770 Pro closed back studio headphones: http://europe.beyerdynamic.com/store/#!dt-1770-pro